Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight charts

LilySlim Weight charts

Saturday, March 5, 2011

mandi bunga....

well... well... well... sape yg penah mandi bunga? sila angkat tangan..... hahahahah

"Mandi bunga merupakan ritual org Melayu tradisional yang mempunyai unsur2 yg sudah bercampur aduk antara kepercayaan Dinamisme, Hinduisme dan 'Popular Islam'" from Hazman Hassan

Kata dia lg, tujuan mandi bunga ni adalah untuk buang sial, menjauhkan gangguan makhluk halus, menaik kan seri, dan mendatangkan tuah..... so, apa bahan2 nak mandi bunga ni? em, limau, sirih pinang, daun dan bunga2..... ada yg disertakan bacaan mentera2 @ doa2. ada pulak yg tak ada baca papa2 pun...

aku ni tak penah nk mandi bunga... tp nak jd alkisahnye, housemate aku ni boleh kata setiap minggu mesti mandi bunga. sampai kadang2 2 kali seminggu (>_<).... aku ni dh duk dgn dia lebih setahun dah..... tp sejak 3-4 bulan ni aku baru perasan.... creepy gak tau... sbb apa seram? nak kata dia nak kahwin ke apa, tak pun.... tak kan saja2 je kot mandi bunga nak feel2.... kalu korg seram tak? hahahaha....
okey, tp aku ni jd cm penyiasat lak baca mcm2 pasal mandi bunga ni, hahaha mcm aku yg nk test, err.... creepy2...hahahah.

bunga bukan sebarang bunga hokey.... ada yg kata jgn bunga berduri, atau pun yg beracun, dan ada pulak kata kena petik jgn bg berembun.... em, entah lah....

okey berbalik pada kisah mandi ni. selain mandi bunga, org juga mandi susu dan mandi rempah (ini purely untuk tujuan kecantikan..... ) hahaha.... takpe la....

mandi la apa2 pun asal kan dia clear kan bilik air lepas tu....

er.... tp aku mcm nk try je... best ke? hahahaha, bukan nk buang sial ke apa... cuma nk bau wangi bunga dan limau tu jer, sbb kalu percaya boleh buang sial ke naik seri ke hapa, boleh jadi syirik pulak.... so, beware......

No comments: