Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight loss tickers

LilySlim Weight charts

LilySlim Weight charts

Wednesday, March 30, 2011

herbalife and me

Produk Herbalife ni dah sampai (dpt pd aku) agak lama... sejak 9/3/2011 lg... kiranye aku dah guna hampir2 sebulan......
frankly berat badan aku tak turun banyak pun..... tp still turun perlahan2. ukur lilit badan? well tak sempat nak ukur lagi.... dah cukup sebulan nanti, Insya-Allah aku update berat dan body measurement.

aku tayang gambar2 ni bukan nk promote. just nk share. dan berkngsi pendapat saje.....

seperti yg aku penah cerita, untuk weight management ada 3 main product (kalu silap tolong sesape betul kan): F1, F3 dan Tea mix.

kadang2 ada pulak yg bertanya, F2 nye mana? aku pun tak sure kenape F2 tak glamer. kalu tak silap aku F2 tu supplement pil.... korg try search sendiri ye... aku ni tak berapa rajin nk clarify info... dulu mcm penah jumpa la pasal F2 niini lah F1. ada mcm2 perisa.... tp aku amik perisa cappucino, chocolate, dan vanilla. yg paling best ikut taste aku ialah cappucino. vanilla? i don't like... nape? ada rasa cam susu2 cket.... aku allergy rasa susu ni.... hahahaha.

tp aku suke campur2 perasa.... baru best. aku amik ni tak add apa2, just plain water je. ada gak resepi2 dr blog Adieha yg boleh diguna untuk menyedapkan lagi rasa shake ni nanti, tp sejak dua menjak ni aku tak suka minuman manis sgt, so, kalu nk add apa2 aku just add fruit juice without sugar je lah... ops dan juga selalu aku mix dgn F3.

yg ni lak F3. ada org amik, ada yg tak.... up to you la... tp aku amik ni coz aku nk loose weight more than 20kgs. dan tak mo la ada kulit2 yg mengelebeh ohkey..... yg ni pulak tea mix dia.... bagus amik tea mix ni. rasa pun okey. takde lah pahit sangat. mcm herbal tea kt chinese restaurant la.


aku pakai produk herbalife bukan sebab terUJA dgn konsep MLM nye.... aku tak endah pun... dan upline aku (Adieha) pun tak kisah pun.... aku pakai produk ni just for 1 reason. ada kawan2 yg aku kenal dah pakai produk ni dan terbukti berkeasan nye(pd diaorg la). jd aku nk try gak pd diri aku....


pd aku buat masa ni kesan nya amat baik dan agak memberangsangkan. hahahaha, nape kata mcm tu? sbb aku tak perlu berlapar tp still loose weight wpun perlahan2. aku still amik normal meal, tp sekali sahaja sehari. lg 2 kali tu aku replace dgn Herbalife shake. setakat ni okey. dakde pun lemah atau tak bertenaga (mcm yg dikata2 tu)..... elok je....


kalu korg tgh wat research nk pakai produk ni aku harap dapat membantu serba sedikit..... kalu nk tahu detail tolong research pada blog Adieha ye.....


oh, sebelum tu aku nk gak korang baca link Aidib Muadib ini supaya tak kerkezut katak pulak (macam aku) bila dah amik herbalife nanti. baca dan fikir2 kan secara rasional nye. aku dah amik produk herbalife, baru TERjumpa dgn blog dia ni dan baru baca.... fuh, cuak selama beberapa hari seh.....


then aku ada gak buat further bacaan pasal benda2 tu (kalu ikut sgt ckp Aidib ni pun sama gak kan aku jd bodoh as yg dia cakap tu sbb percaya dgn kata dia je, jd aku pun kena bace lebih2 cket lah), dan faham kan research tu serta baca KESELURUHAN journal tu (sebahagian journal boleh baca free wpun kite tak subscribe). dan buat konklusi sendiri. kenapa aku kata mcm ni, sbb badan ni tanggungjawab korang (hak yg di pinjam kan oleh Allah), jd tu tanggungjawab korang sendiri la untuk menjaga badan itu ye. tanggungjawab aku dah lepas kat sini. baca dan fikir, nak tanggung risiko ke? hahahaha.


kalu korg kata aku ni stupid sbb lepas baca tu masih continue amik herbalife, kita boleh sembang2 pasal tu lebih lanjut dan aku akan terangkan reason aku one by one.... well aku ni tak le pandai mcm Aidid Muadib tu kan. wat research bagai. tp aku pun ada pendapat dan fikiran aku sendiri. nasihat aku, jangan setakat baca abstract saja. kena tahu keseluruhan cerita. baru lah boleh analisis maklumat tu.


nak kata aku terikut2 guna produk ni? tak juga..... sbb lama gak aku try cari info dan baca sana baca sini tentang produk ni.... jd kalu nk kata aku bodoh lg, meh kita sama2 research pasal herbalife serta baca pasal produk ni dan sembang2. i don't mind.


memang ada org kata watdehel ko nk kurus makan produk ni.....? jaga makan dan senaman je dah le. kan senang.... bagi org yg kata tu, mungkin pd dia easy je mcm kacang. tp tak pada sesetengah org. org mcm aku ni tindakan dan motivasi agak slow. kalu nampak makanan sedap kat kantin tu (aku tiap ari makan free kat kantin), memang payah nak tolak @ kontrol portion. jd solution nye amik produk ni. tak perlu berlapar tp still makan nasi walaupun sekali sehari....


kadang2 ada gak org bg nasihat (bos aku le), dia kata mahal produk ni. tak perlu amik. mkn buah je untuk replace 2 meal tu.... tp mkn buah je tak kenyang sangat. aku still akan amik snack yg entah berapa kalori tu.... dan buah pulak ada bukan kategori buah yg sihat. mcm nangka, durian tu a no no no tahu tak... ada gak nutritionis yg cakap buah mata kucing, laici, anggur, pisang pun tak berapa elok kalu makan banyak masa kita nak berdiet.... er? betul ke tak aku tak tahu... aku tak penah nak cari proof. jd as an alternatif aku amik produk ni je. so far so good.


cakap betul, aku memang tak workout (langsung). keja aku tiap ari duk depan komputer dari kul 8 pg sampai kul 7-8 mlm. kdg2 mcm sekarang dah kat umah pun masih duk depan komputer sampai kul 1 pg. so, defenately aku tak exercise. aku ni memang pemalas? ye, aku akui... sbb tu aku slow cket loose weight. at least ada reduce and not increase kan? kan? kan?


jd as alternatif aku amik produk ni je. so far so good. tp satu je silap aku.... lupa nk wt full body check-up sblm start amik produk ni (to-do-list bulan depan wajib buat check-up ni). at least after 1 year aku boleh wt check sekali lg untuk membangkang atau menyokong teori aidib tu (wat masa ni aku anggap tu teori @ hipotesis sahaja), sbb aku nk tgk result dan conclusion nye depan mata. well, ada researcher yg wat ujikaji pd diri diaorg sendiri untuk kebaikan org lain.... anggap le aku mcm tu (lab rat???). hahahahahaa. at least bila aku ckp nanti aku ada proof la.... takde lah main cakap je kan..... (aku bet kalu si Aidid tau aku wt experiment pada diri aku ni, mesti dia kata aku ni bodoh gak, kan? kan? kan?) tp watdehel, lantak lah....


enough of that. selain tu sila baca gak ni:


Wiki


Herbalife


Kes

5 comments:

Glory jane said...

Nasihat aku 1 je.... baca artikel2 atau journal tu sampai the last words. jgn baca tajuk je tau....

Cik Lijah said...

hi3...takpe...continue je produk tu....tgh hot kat opis org gak nih....ramai akui berjaya turun berat badan...org pon tgk sendiri...ade yg turun 12kg tp with regular exercise la...hik3...ok kot herbalife ni..

Glory jane said...

iye... tq Bukan Puteri Cinderella.
ada member yg amik jus mate5, memang turun berat badan, tp jd kulit2 mengelebeh pula. dan bila dia stop berat badan naik semula... pas tu dia amik herbalife lak... memang turun berat dan badan solid.... hehehe

Cik Lijah said...

mmmm...bgus gak tu...tp ade tak produk utk gain weight...
org skrg amek vit C regularly jek....naik sketla berat...tp tak nampak pon kat bdn...kalo boleh nak bdn naik sket,,,,hu3

Glory jane said...

oho... untuk produk herbalife, the same product guna unt weight gain. cuma bila weight loss kita amik normal meal 1 kali 2 kali herbalife shake.
tp kalu nak gain weight amik normal meal 3 kali mcm biasa plus amik herbalife shake 1-2 kali (pendek kata tambah kalori dalam meal la) hehehehe.